Adventskalender 2017 - blir det teadventskalendern?

Jag har haft teadventskalender från Nabo in Sweden senaste fyra åren och hade lite tankar på att släppa den i år och testa något annat eller skippa helt. Men när jag ser årets design så faller jag dit och börjar känna längtan efter det där te doppandet i december och undrandet vad är det för smak idag Det börjar närma sig att bli tradition här hemma, eller kanske redan räknas till det. Förpackningsnörden, ekonörden (ekologiskt te och svanenmärkt förpackning) och tekvällsdrickaren har talat, det blir nog en i år igen.

Foto: Emma Shevtzoff
 Visst är kalendern fin och julig med sin mörkröda förpackning med guldmönster, en flört mot Paris enligt Lizete och Sofie som äger Nabo in Sweden och arbetar fram designen varje år. Och visst ser förpackningen nästan ut som en teburk när det står på högkant på nedre del. Får mig att tänka på gamla fina teburkar. Skulle villja ha en mörkgrön med samma mönster med.

Bild: Emma Shevtzoff
Testade Även Lakrids by John Bulows kalender förra året och den var bra, och all lakrits försvann snabbt, men den saknade det där lilla extra. Så den blir det inte i år. Har funderat på Haupt Lakrits för de har det där lite spännande nyskapande som jag gillar, men det är inte helt billigt med flera kalendrar och onekligen känns en adventskalender med te lite nyttigare än en med lakrits...

Så jag, det låter nog nästan som jag redan har bestämt mig....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller