Rudolf med röda mulen i lego

Att bygga med lego är en favorit hos små som stora här hemma. Det finns många fina legojulbyggen att köpa, men med lite fantasi kan man även bygga egna med de bitar som finns hemma. Förra året visade jag en ren i lego på instagram (@annasjul) men någon beskrivning som jag utlovade blev det aldrig så den får vi ta här och nu istället. Eller beskrivning och beskrivning, jag bjuder på en bild på renen och en bild på alla bitar jag använde för att bygga.

Jag har för mig att flera av bitarna kommer från en legosats från Lego Creator med en apa som äter banan. Har du inte exakt dessa bitar finns det flera sätt att få ihop en ren - på Pinterest finns flera förslag. Eller varför inte inspireras och avända fantasin till en egen legoren! Har man mycket lego och gillar att klura ut lite nya legobyggen fixar man lätt en egen legokalender av legot som finns hemma istället för att köpa nytt lego. Jag ska försöka de kommande veckor att ge lite förslag på mer gena och personliga legokalendrar.
 Har du någon snyggt jullegobygge som du skrivit m på nätet och kan vara en idé till en legokalender, länka gärna i kommentarerna så fler kan få del av den.

Foto: Annasjul
Foto: Annajanson

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller