Juliga blompappersbollar

Pyssel hittar man över allt! I oktober var jag uppe i Stockholm med några vänner och i lägenheten som vi sov över såg jag pappersbollen xflera för första gången. Söta små fina i 3D som består av 12st blomformade pappersbitar. Sen för någon vecka sedan så jag det även i någon jultidning så en del av er har säkert redan sett dem. Här kommer iallafall en ny söt liten pappersboll:

Foto: AnnaJanson
För att göra denna pappersboll behöver ni 2st pappersark, snöre, ev tejp för att förstärka vid snöret, sax och möjlighet att skriva ut mallen som du hittar HÄR. Vill man göra en liten av ett A4 klicka HÄR, för en stor med 12 A4ark klicka HÄR.

Foto: AnnaJanson
När du skrivit ur mallarna börja med att klippa ut de 12 delarna. Fäst sedan upphägningssnöret/bandet i en del. Sen är det bara att börja haka i delarna i varandra. Det ska vara 1 i botten 2 lager med 5st och sedan en i toppen med upphägningssnöret.

Hör gärna av dig om du undrar något över bollen!

Kommentarer

Helenes Jul! sa…
Oj va fina, bra pyssel. Det tror jag min bonusdotter kommer gilla.

Tackf ör tipset.
corinne* sa…
superbe vraiment bien fait !!!
que de patience .....
Hej Anna! Vilka fina bollar du gjort. Superfint i granen!

Såg du mitt mejl om julbloggsträffen? har inte fått svar från nån så jag vet inte om det kom fram eller om det blir nån träff, inte hört något...

Hoppas ni får till en härlig träff. Jag får satsa på nästa år.

Stor kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Vika papperspåse

Pärla julsaker

Smällkarameller